Content

POLECAM:

POLECAM:
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> www.motherlove.pl <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
czwartek, 12 listopada 2015

Metamorfoza jadłospisu ciężarnej

Często zdarza się tak, że mimo, że wiemy że coś jest złe, to i tak to robimy.
Tak jest na przykład z paleniem papierosów, piciem alkoholu, czy innymi używkami. 

Wiemy, że powinniśmy robić coś inaczej lub w ogóle zacząć coś robić - a niekoniecznie nam to wychodzi.
Tak jest chociażby często z nauką angielskiego, uprawianiem sportu, czy zdrowym odżywianiem.

U mnie najtrudniejszą kwestią do zmiany od zawsze była dieta. Miliony prób, przeróżne rodzaje stosowanych diet - zawsze działały. Ale zawsze krótkoterminowo. Niestety jestem bardzo podatna na smakowe, kulinarne pokusy... szczególnie te słodkie :-) Ten typ tak ma ;-) Ale uwaga! Bardzo chcę to zmienić i mocno nad tym pracuję.

Mam też świadomość, że rewolucja w diecie to coś, przed czym mój organizm bardzo się broni i po wdrożeniu drastycznych zmian (lub niedookreślonych, zbyt ogólnych) prędzej czy później następuje kryzys, kapitulacja, biała flaga na maszt... 

Dlatego też w ciąży, wiedząc jak ważne jest zdrowe odżywianie, wiedziałam, że muszę coś zmienić i że dopóki nie stworzę konkretnego łatwego do wdrożenia planu, nic nie ulegnie zmianie. To dlatego, że nie mając pomysłu co tu dziś zdrowego zjeść, sięgnę po coś, co łatwo, szybko, co właśnie jest w pod ręką.

Piotr Lipiński, dietetyk (którego nota bene znacie już z poprzedniego wpisu "Zdrowe odżywianie w ciąży, czyli jakie. Ekspert radzi", a także certyfikowany trener personalny - ze względu na specjalizację w treningu kobiet współuczestniczył także w tworzeniu bezpłatnego e-kursu Misji miłości "Jak ujarzmić lęk przed porodem", na który cały czas serdecznie zapraszamy), przeprowadził metamorfozę mojego jadłospisu. 

Dla wielu mam ciąża staje się tak ogromną motywacją, że potrafią drastycznie z dnia na dzień uczynić swój jadłospis idealnym. Natomiast jeśli u Ciebie tak nie jest lub nie było - polecam zapoznać się z propozycją metamorfozy:
 
POSIŁEK     
JADŁOSPIS CIĘŻARNEJ
ZMIANY ZAPROPONOWANE 
PRZEZ DIETETYKA
I śniadanie
*3 kromki chleba wieloziarnistego z **wędliną i pomidorem, ***masło
*chleb wieloziarnisty tylko naturalny na zakwasie bez drożdży, skład powinien wyglądać tak: mąka, woda, ew. sól.
**wędlina ze sklepu praktycznie zawsze zawiera konserwanty, wypełniacze z białka sojowego i trujące fosforany lub siarczany do konserwacji. Lepiej samemu upiec sztukę mięsa np. w naczyniu żaroodpornym. 
***masło tylko naturalne, unikamy tanich "smarowideł" i utwardzanych margaryn
przerwa kawowa
kawa rozpuszczalna ze *świeżym mlekiem 2% i **cukrem brązowym,
***jakiś słodycz - baton, ciasto, czekolada, itp. itd.

*mleko jeśli już jest nam "niezbędne", niech to będzie mleko świeże pełnotłuste min. 3,2% , a nie pasteryzowane i odtłuszczone w kartonie
**cukier nie ważne czy to brązowy, biały czy trzcinowy - to zawsze ten sam cukier. Lepiej wybrać stevię, ksylitol lub erytrol
***unikajmy słodkich przekąsek ze sklepu,  gdyż wszystkie takie batony i wafelki zawierają tłuszcze trans. Lepiej wybrać owoc (może być suszony, np. daktyle) lub samemu zrobić dietetyczne łakocie
II śniadanie
duży jogurt owocowy  lub 2 małe jogurty owocowe
jogurty owocowe praktycznie zawsze zawierają ogromne ilości cukru, a owoców jest w nich mało albo wcale. Jeśli nie mamy problemów z trawieniem nabiału, wybierajmy jogurt naturalny bez zawartości mleka w proszku i sami dodajmy owoce i/lub miód - to też cukier, ale o wiele zdrowszy niż syrop glukozowo-fruktozowy znajdujący się w gotowych jogurtach owocowych lub zwykły cukier biały
obiad
*schabowy,
**ziemniaki,
***mizeria  
*schabowy "tradycyjny" jest zwykle w kalorycznej panierce usmażony na oleju, który podgrzewany staje się trujący. Zrezygnujmy z panierki, a do ewentualnego smażenia używajmy masła klarowanego. Jednakże najzdrowsze mięso to te pieczone w piekarniku
**ziemniaki to świetne warzywo, bogate w potas i witaminę C, jednakże mocno demonizowane jako główna przyczyna tycia. Pamiętajmy, aby ziemniaków nie rozgotowywać, jeśli to możliwe, to gotujmy je "w mundurkach" lub pieczmy w piekarniku. Zrezygnujmy również z ciężkich sosów śmietanowych lub z proszku - to one powodują tycie
***mizeria jest jak najbardziej ok., jednakże polecam do obiadu zjadać słuszną porcję ogórków w formie kiszonej lub kiszonej kapusty - zawiera o wiele więcej witaminy C niż cytryna, a do tego pomaga w trawieniu, szczególnie białka. 
kolacja
*bułka pszenna z **pomidorem i ***masłem
*bułkę pszenną wymieńmy na taką z mąki żytniej, a najlepiej na naturalny chleb na zakwasie
**jajko na twardo będzie idealnym dodatkiem do kanapki, gdyż zawiera mnóstwo substancji odżywczych i zdrowych tłuszczy
***masło tylko naturalne, omijajmy szerokim łukiem margaryny i tanie "smarowidła" 
„przekąska” przed północą
lody o smaku Ludwika ;) albo czekolada albo żelki, albo **orzeszki - migdały, nerkowce

*lody i wszelkie słodycze na noc mogą spowodować odkładanie się tkanki tłuszczowej. Jeśli nie jest to naszym celem, to pozostańmy przy samych **orzechach - wybierajmy włoskie, migdały ewentualnie brazylijskie, naturalne, a nie te solone i/lub prażone. Popularne orzeszki ziemne są orzechami tylko z nazwy, zawierają dużo prozapalnych kwasów omega-6 - tych unikajmy


Poniżej ogólne wskazówki jakie produkty w czasie ciąży wybierać, a których lepiej unikać.
Aby pobrać wersję do druku, skorzystaj z tych oto linków: wersja KOLOR, wersja CZARNO-BIAŁA. W przypadku problemów z pobraniem pliku, proszę o kontakt na adres: misjamilosci@gmail.com




 

Masz wątpliwości co do spożywania w ciąży któregoś z produktów, który nie znalazł się na powyższej liście?
A może chcesz przeprowadzić metamorfozę własnego jadłospisu?
Serdecznie zapraszamy do kontaktu!

2 komentarze:

Justyna Zając says:
at: 12 listopada 2015 20:33 pisze...

Jak najmniej 'chemicznych' i przetworzonych produktów. Z ilością Kasiu to sobie nie żałuj. Z dwójką maluchów fitness będziesz miała codziennie bez przerwy;D waga szybko wróci do normalności ;)
:*

Katarzyna Bandas says:
at: 12 listopada 2015 22:17 pisze...

Oj, fitness zapowiada się konkretny :D
Dzięki Justa ;) :*

Prześlij komentarz

Ostatnie komentarze

Szukaj na tym blogu

Obserwatorzy

Wyświetlenia

Follow me on Bloglovin'

Follow on Bloglovin

Tu jesteśmy



zBLOGowani.pl